درباره وب سایت

1
1

بسم الله الرحمن الرحیم

در حضور آن مســــلمان کریم،  هدیه آوردم ز قرآن عظیم

گفتم این سرمایۀ اهل حق است،  در ضمیر او حیات مطلق است

غیر قرآن  غمگسار من نبود،  قوّتش هر باب را بر من گشود

معرفی:

در حال حاضر این سایت به منظور اطلاع رسانی به اعضای گروه قرائت روزانه یک حزب قرآن مجید در وحله اول و نیز ثبت نام از متقاضیان عضویت در این گروه و با یاد مرحوم حاج سید حبیب الله اخلاقی بانی آن تدارک دیده شده است.

قرائت منظم قرآن و مشارکت در ختم هر روزه ی آن سعادتی است که نصیب هر کسی نمی شود.  این سعادت به واسطه ی برنامه ریزی دقیق، نظارت دائم و پیگیری های دلسوزانه ی آقای سید حبیباله اخلاقی نصیب جمع ما شد و برای سالها با جدیت شخص وی ادامه یافت.

در طول ده سال گذشته، در دوره های 120 روزه، هر یک از ما مطابق برنامه ریزی مشخصی قرائت قرآن را از حزب معینی آغاز می کردیم و با برنامه ی قرائت یک حزب در هر روز پیش می رفتیم. به این ترتیب، با همکاری جمعی 120 نفره، کل قرآن در هر روز ختم می شد و پس از اتمام دوره نیز هر یک از ما موفق به ختم شخصی قرآن می شدیم.

در کمال تأسف آقای سید حبیب اله اخلاقیدر 21 آذر سال 92 ما را ترک کرد و به دیدار معشوق شتافت. او رفت اما سنت نیکوی قرائت هر روزه ی قرآن را در میان ما از خود به یادگار گذاشت.()

برآنیم که با ادامه ی این برنامه، علاوه بر برخورداری از فیض الهی،یاد و خاطره ی وی را گرامی داریم و برای او و همه‌ی درگذشتگان جمع طلب مغفرت نماییم.

لطفا با مراجعه به  فهرست الفبايي اعضا که  بر روي سايت قرار گرفته  و يافتن نام خود (و افرادي که از طريق جناب عالي به عضويت در اين گروه درآمده‌اند)، ​مستقيما فايل(هاي) مورد نظر را بارگذاري(دانلود) فرماييد.

برنامه‌ی قرائت قرآن دوره به دوره ادامه می‌یابد. به این معنا که از روز بعد از هر دوره‌ی 120 روزه‌ی ختم قرآن، دوره‌ی جدید آغاز می‌شود. چنانچه مایل به عضویت در این برنامه هستید و یا به هر دلیلی تمایل به ترک گروه دارید موضوع را از طریق نشانی‌های پست الکترونیکی که در پی خواهد آمد اعلام فرمایید.

تاریخچه:

اهمیت و برکات انس و تلاوت قرآن مجید بر همگان واضح است و احادیث بسیار زیادی از ائمه معصومین (ع) و سفارشات متعددی از اولیاء الهی در این باب وجود دارد.

  • از حدود  سال 1377  با الگو گرفتن از گروه دیگری کار تلاوت قرآن به صورت فردی بر اساس برنامه یک حزب در روز بطوریکه هر روز یک ختم قران بصورت گروهی نیزانجام شود آغاز شد. هر نفر بر اساس جدولی که در اختیار دارد هرروز یک حزب از قرآن مجید (بین 4 تا 5 صفحه بر اساس قرآن رسم الخط عثمان طه) را تلاوت می نماید. در طول روز هیچ محدودیت زمانی برای انجام این کار وجود ندارد. شخص حتی می تواند فایل صوتی حزب مشخص شده را بشنود. هر فرد روز بعد حزب بعدی را خواهد خواند بنابراین پس از مدتی به انتهای قرآن خواهد رسید . روز بعد از ابتدای قران شروع نموده و کار را ادامه می دهد به نحوی که پس از 120 روز مستقلا یک دور قران را ختم نموده است.

این درحالی است که سایر اعضای گروه در هر روز بخش های دیگر قران را با نیت جمعی تلاوت نموده اند بنا بر این در پایان دوره 120 روزه هر فرد علاوه بر تلاوت کامل قرآن در حد اقل 120 ختم جمعی قرآن نیز شرکت داشته است.

در ابتدای کار دوره های تلاوت از روز خاصی که به همه اطلاع رسانی می شد شروع و پس از پایان دور متوقف می گردید و اعضا منتظر اعلام زمان شروع دور جدید می شدند.

با گسترش تعداد افرادعضو قرار شد دور قرائت بدون توقف ادامه یابد. بدین ترتیب هر فرد از روز بعد از پایان دور قبل ، دور جدید را آغاز می نماید. قرار شد این کار در صورت حیات عضو ان شا الله تا ظهور حضرت قائم آل محمد حجت بن الحسن عسکری (عج) ادامه یابد. حاضرین ان شاالله در این مورد از محضر شریفشان کسب تکلیف خواهند نمود.

ضمنا هر یک از اعضای گروه می تواند اگر بنا بر عللی قادر به ادامه کار نبود در هر زمان اعلام انصراف نماید.

در مورد این کار از حضور حضرت آیت الله عبدالکریم حق شناس (ره) در زمان حیات ایشان کسب اجازه شده و در حال حاضر یکی از اعضای گروه هر روز یک حزب از قرآن را به نیابت از ایشان تلاوت می نماید.

ضمنا هر دور قرائت قرآن به تناسب روز شروع به نام یکی از ائمه اطهار (ع) مزین است .

جدول قرائت

در صورتی که شماره ردیف خود را می دانید به بخش دریافت جدول قرائت مراجعه و جدول دوره خوتان را مشاهده و یا نسخه چاپی را دریافت نمایید.

در صورتی که شماره عضویت خودتان را نمی دانید میتوانید به بخش نمایش اعضا مراجعه با ورود بخشی از نام یا نام خانوادگی در بخش مورد نظر شماره تان را جستجو نمایید..


برای دیدن دعای حرز امام رضا (ع) به خط مرحوم سید حبیب الله اخلاقی کلیک کنید 


 

راهنما

پس از ورود در صورتی که شماره عضویت خود را می دانید به بخش دریافت جدول قرائت قرآن مراجعه کنید. سپس شماره عضویت را وارد نمایید و جدول قرائت که شامل تاریخ و سوره ، شماره آیه شروع تلاوت و شماره صفحه که بر اساس قرآن رسم الخط عثمان طه است را مشاهده نمایید. ضمنا فایل مختصر تری برای کسانی که مایل هستند نسخه چاپی جدول را تهیه نمایند در نظر گرفته شده است.

در صورتی که شماره ردیف عضویت خود را نمی دانید می توانید به بخش نمایش اعضا مراجعه و با ورود بخش از نام و یا نام خانوادگی شماره مورد نظررا جستجو نمایید.

پس از استخراج شماره عضویت طبق مرحله قبل جدول قرائت را دریافت نمایید.

در پایان از شما دوست عزیز در صورتی که عضو این گروه هستید تقاضا می نماییم که با اطلاع رسانی این امر در جذب افراد جدید به گروه کوشا باشید  و در صورتی که عضو گروه نیستید به این جمع بپیوندید .این کار تنها 15 تا 20 دقیقه از وقت روزانه شما را اشغال خواهد کردو فواید آن علاوه بر آنچه بزرگان اشاره نموده اند آشنایی بیشتر با قرآن ،رفع اشکالات تلاوت، فهم مفاهیم اولیه و ایجاد پرسش و انگیزه برای مراجعه به تفاسیر ان شا الله خواهد بود.

نحوه عضویت در این گروه:

برای پیوستن به گروه میتوانید نام و نام خانوادگی و در صورت موجود بودن نشانی پست الکترونیکی و شماره تلفن خود را به هریک از اعضای گروه اعلام و یا به نشانی Akhlaghi.f@dpi.ir ,و یا farjad.akhlaghi@gmail.com ارسال نمایید. در اولین فرصت شماره عضویت و جدول قرائت به شما اختصاص می یابد. امید است از نظرات و پیشنهادات شما بهره مند گردیم.

درخواست عضویت

فرم ارتباط با ما


(نام و نام خانوادگی (الزامی

(ایمیل (اختیاری

موضوع

(شماره تلفن(الزامی

حزب درخواستی شما یا هر پیام دیگری

درخواست عضویت
2 + 0 =

<<استخــــاره>>

صلوات

برای:
شادی روح مرحوم سید حبیب اله اخلاقی

3641صلوات تا کنون فرستاده شده است!

برای کار صلوات شمار فعال بودن جاوا اسکریپت ضروریست.

اطلاعات مفید

آمار بازدید

  • 0
  • 12
  • 37
  • 260
  • 1,526
  • 15,337
  • 200,366